Gulerotkake for store og små!

Det har vært kjempehektisk hos LilleLam om dagen  og men nå har vi endelig plassert bestilling av høstens kolleksjon og kan puste litt i bakken! Bloggen har vært min dårlige samvittighet og jeg har rett og slett ikke hatt tid til overs til hverken det eller mye annet! Idag skal jeg ha 6 barn på besøk og derfor lagde jeg denne «sunne» kaken som kanskje kan være noe for deg og dine? Kjempegod og lett å lage:

16 stykker

Ingredienser
180 gr sukker
2 egg
130 gr hvetemel
1 ts natron
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 ts kanel
1 ts olje
300 gr revet gulrot
ev. 2 dl lettyoghurt med frukt

Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland inn kanel, vaniljesukker, olje, hvetemel, natron og bakepulver. Tilsett gulerøttene. Hell røren i en randform (jeg brukte liten springform). Stek kaken ved 175c i 40 min. Pynt ev. kaken med et lett melisdryss og noen sitronmelisseblader. Del kaken i 16 stykker. Legg på en spiseskje lettyoughurt på hvert stykke.

Nam Nam!

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

