Vår og det gror!

Jagde akkurat bort to rådyr fra hagen som har kost seg med mine tulipanløk til frokost! Mens jeg stappet løkene ned igjen ble jeg veldig oppmerksom på hvor mye det spirer og gror og at jeg faktisk helt har glemt å så frø inne i år! Og det er en supermorsom aktivitet for barna å være med på – det er enkelt og det kan ikke gjøres så mye feil. I tillegg kan barna være med på alt fra A til Å – fra å handle inn jord og frø til å plante jord og frø i potter. Det er også spennende å følge med på hver dag som går fremover. Høydepunktet (i hvert fall for mine barn) er når frøet sprekker og en liten spire titter ut. Da vokser selvtilitten: «se mamma – jeg klarte det! Det vokser»!

Her er noen tips til noe utstyr og noen nettsider hvor du kan handle fra hvis ikke du er så heldig å ha en lokal butikk i nærheten!

Papirpottene som du ser øverst på bildet finner du her
Masse annet fint til dyrking her

Frø i lange baner her, her og her er en blogg som hadde litt spesielle anbefalinger.

Trenger du litt inspirasjon så besøk Jeanette s blogg som jeg bare elsker! Ikke bare fordi den er estetisk vakker men fordi hun har masse gode råd og tips.

Lykke til!

Forrige innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

